• Margitszigeti Szabadtéri Színpad
  • Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Keszthely Nyári Játékok
  • Fertőrákosi Barlangszínház
  • Zalai Nyári Színházak - Egervári Várszínház
  • Gyulai Várszínház
  • Kisvárdai Várszínház
  • Pécsi Nyári Színház
  • Diósgyőri Várszínház
  • Szegedi Szabadtéri Játékok
  • Esztergomi Várszínház
  • Shakespeare Fesztivál Gyula
  • Nyári színházak
  • Zsámbéki Színházi Bázis
  • Szent Margit kolostor-romok
  • Meseszínpad -Margitsziget
  • MűvészetMalom - Szentendrei Teátrum
  • Újszegedi Szabadtéri Színpad
  • Szentendrei Teátrum
  • Kőszegi Várszínház
  • Óbudai Nyár
  • Y.East Fesztivál
Nemzeti Színház Bajor Gizi Szalon
spacer
John Osborne
Dühöngő ifjúság
Az előadás Pányik Tamás, SZFE negyedéves színházrendező szakos hallgató vizsgája
spacer
spacer
Szereposztás
Jimmy Porter:Holló Patrik Albert e.h.
Alison Porter:Varga Anna Zsófia e.h.
Helena Charles:László Rebeka e.h.
Cliff Lewis:Bangó Ernest e.h.
Redfern ezredes:Rátóti Zoltán
Rendező: Pányik Tamás e.h.
Látványtervező: Lonkai Lilla e.h.
Dramaturg: Czene-Polgár Donát e.h.
Zenei munkatárs: Gulyás Gergely e.h.
Világítástervező: Pintér Krisztina
Hangmérnök: Fazekas László
Kivitelező: Tóth Kázmér
Rendezőasszisztens: Fazekas Flóra e.h. Kis Boglárka e.h.
Osztályvezető tanár: Vidnyánszky Attila Pataki András
Bemutató:2024. 11. 15.
Előadás ismertető

“A legtöbbször pokol ez a hely, szűk kis tüzes pokol.”

Ezt mondja Cliff, a dráma egyik szereplője, amikor Jimmyvel és Alisonnal közös életükről beszél. Három fiatal, látszólag ereje teljében lévő ember, akik előtt még ott áll az egész élet, mégis a reményteli jövő képe helyett a pokoli jelen mutatkozik meg John Osborne drámájában. Mennyiben vagyunk felelősek másokért? Hogyan hatnak feldolgozatlan traumáink a kapcsolatainkra? Milyen áldozatot vagyunk hajlandóak meghozni azért, akit szeretünk? Meddig mutogathatunk az idősebb generációra a nehézségeink miatt?

Többek között ezeket a kérdéseket járja körbe Osborne a Dühöngő ifjúságban, és hiába játszódik a dráma az ’50-es évek Angliájában, a hidegháború kezdeti éveiben, mindvégig azt érezni, hogy a szövegben felvetett problémák nem megoldódtak, vagy lecserélődtek, hanem még aktuálisabbá váltak.